Att hantera krav och fordringar är vardag för många företag – men om kunden inte betalar kan det snabbt bli både dyrt och tidskrävande. I den här kursen får du praktiska råd och juridisk vägledning kring vad som gäller när en motpart inte kan eller vill betala. Du får också lära dig hur du kan förebygga tvister genom bättre planering, dokumentation och kommunikation. Med hjälp av verkliga exempel går vi igenom vad som händer vid betalningsföreläggande, insolvens, rekonstruktion och andra processer – så att du kan agera tryggt, korrekt och affärsmässigt.
– Vad du gör när en kund inte betalar
– Hur du undviker tvister genom smart dokumentation
– Betalningsföreläggande, konkurs och rekonstruktion
– Tvistlösning: domstol, skiljeförfarande och medling
– Konkreta tips för att minska risken för kostsamma processer
Beslutsfattare, företagsledare, ekonomiansvariga och andra som hanterar kundrelationer och vill undvika juridiska fallgropar i krav- och tvistsituationer.
När det är dags för att genomföra kursen har du tillgång till den via "Mina sidor".
Efter kursen sätter vi dina kunskaper på prov för att säkerställa att du har tagit till dig innehållet.
Efter godkänt resultat på kunskapstestet erhåller du ett personligt kursintyg.
Du har tillgång till din kurs i 12 månader och kan se om den hur många gånger du vill.